۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۱۳

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان به شدت کاهش یافته است

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان به شدت کاهش یافته است

زنجان-رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان تاکید کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد استانی کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از انجام اولین مرحله واکسیناسیون کووید – ۱۹ در استان زنجان، گفت: این مرحله از واکسیناسیون صرفاً برای پرسنل ICU کرونا اختصاص داشت که تا به امروز ۹۰ درصد تزریق واکسن انجام شده است؛ بنابراین مناطقی از استان که دارای این بخش نبودند، در اولویت قرار نگرفتند.

وی با یادآوری اینکه رهگیری کرونا یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته طی هفته‌های اخیر در راستای کنترل شیوع ویروس کووید – ۱۹ بوده است، افزود: خوشبختانه به جز شهرستان ابهر در سایر نقاط استان، روند بیماری کرونا افزایشی نبوده و معتقدیم برای شهرستان ابهر نیز باید موضوع رهگیری و انجام تست‌ها با شدت بیشتری انجام شود تا از شیوع آن جلوگیری کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه آمار حاکی از آن است که گردش ویروس کرونا در هفته جاری نسبت به هفته گذشته تغییر کرده و از ۶.۸ موارد مثبت به ۸.۹ درصد رسیده است، تصریح کرد: این در حالی است که آمار در خصوص میزان رهگیری‌های انجام شده در استان نشان می‌دهد که میزان رهگیری در استان از ۱۱.۴ درصد به ۹.۵ درصد کاهش پیدا کرده که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با تاکید بر لزوم رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به دلیل شناسایی موارد ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی، ادامه داد: این موضوع یادآور این نکته است که ما با گونه جدیدی از این بیماری مواجه هستیم و شیوع آن در برخی از استان‌ها نیز می‌تواند زنگ خطری برای استان زنجان باشد؛ چرا که میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس به مراتب بالاتر است.

قزلباش با بیان اینکه معتقدیم به دلیل شناسایی گونه جدید ویروس کرونا حتماً باید موضوع رهگیری و قرنطینه بیش از گذشته جدی گرفته شود، اظهار کرد: متاسفانه شناسایی نوع جهش یافته ویروس کرونا با کمرنگ شدن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه شده و اگر قرار باشد همه گروه‌ها به ویژه اصناف در این خصوص احساس مسئولیت کمتری کنند، بی‌تردید گرفتار شدن در پیک چهارم کرونا دور از انتظار نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای اساسی برای مصون ماندن از پیک چهارم شیوع ویروس کرونا، جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی، فارغ از رنگ‌بندی مناطق است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال قرار داریم، برخی از تجمعات ناگزیر خواهد بود، به همین خاطر از هم‌اکنون باید به دنبال چاره برای جلوگیری از همه‌گیری کرونا در استان باشیم.

کد خبر 5150096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha